Bunnahabhain, którą wybraliśmy to niezależna edycja, sygnowana marką legendarnego włoskiego Bar Metro z Mediolanu. 12-letni destylat, został zabutelkowany w 2009 roku, z naturalną mocą 59% . Jego dystrybucję prowadził znany włoski bottler, firma High Spirits z Rimini, ale to właśnie nazwa „Bar Metro” dodaje tej whisky wyjątkowego charakteru. Szczególnie, że niewiele jest edycji zabutelkowanych przez Bar Metro wyłącznie pod ich marką.
Bar Metro di Giorgio D’Ambrosio, bo tak brzmi jego pełna nazwa, to zlokalizowany w Mediolanie, w okolicach stadionu San Siro, bar, lokal, sklep specjalizujący się przede wszystkim w whisky. Pod marką Bar Metro wydano bardzo dużo edycji, z wszelakich destylarni, z okazji przeróżnych wydarzeń, szczególnie okrągłych rocznic istnienia lokalu. Dla Bar Metro butelkują bardzo poważni wydawcy: wspomniany High Spirits, często Gordon & Macphail czy Silver Seal, żeby przywołać tylko kilku znanych bottlerów. Obecnie (2016) bar świętował swoją 50-tą(!) Rocznicę istnienia, którą uświetniła specjalnie wydana z tej okazji Longmorn.
Nie byłoby legendy tego miejsca, gdyby nie Giorgio D’Amrosio, który jest ekspertem, pasjonatem, kolekcjonerem i bottlerem, oddanym whisky i wszystkiemu co z nią związane. Signor Giorgio to człowiek encyklopedia i żywa legenda. Stworzył prawdopodobnie jedną z największych znanych kolekcji w Europie, gromadząc unikatowe edycje, nawet z XIX wieku oraz bogatą kronikę butelek różnych destylarni, chociażby Macallana. Edycje pod marką Bar Metro, jak chociażby 30-letnia Glen Mhor, wydana na 30-lecie baru w 1996 roku, także osiągnęły status legend.